اجتماعی

هشت پروژه عمرانی موقوفات خراسان جنوبی در حال اجرا است

ثبات نیوز/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هشت پروژه عمرانی موقوفات استان در حال اجراست که از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۴۳ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون هزینه شده و برای تکمیل آنها ۶۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون در ۲۰ پروژه عمرانی موقوفات استان به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی پروژه‌ها در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از احداث ۱۳ باب ساختمان تجاری در اراضی موقوفه علی اکبر خان شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها به متراژ ۸۹۰ متر مربع اکنون به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تکمیل آنها نیازمند ۳۵ میلیارد ریال اعتبار است.

وی احداث ساختمان اداری و تجاری موقوفه امیراسماعیل و محمدابراهیم شهرستان بیرجند را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۷۲ متر مربع ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد.

بخشی‌پور بیان کرد: چهار باب ساختمان تجاری موقوفه امیرحسن خانی شهرستان طبس به متراژ ۳۵۳ متر مربع از دیگر پروژه‌هاست که با هزینه‌کرد ۲۶ میلیارد ریال اخیرا افتتاح شد.

وی گفت: احداث ساختمان تجاری و مسکونی در موقوفه شاهزاده قاسم شهرستان قاینات به متراژ حدود ۷۰ متر مربع با ۵۰ درصد پیشرفت و مجتمع مسکونی ۱۲ واحدی موقوفه مدرسه جعفریه این شهرستان به متراژ هزار و ۲۸۰ متر مربع با ۹۵ درصد پیشرفت از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: احیا و مرمت کاروانسرای امیرحسن خانی برای احداث مجتمع بوم‌گردی و گردشگری شهرستان طبس با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: همچنین ادامه روند عملیات عمرانی مجتمع تجاری مسکونی در موقوفه کاروانسرای علیا شهرستان سرایان به متراژ ۳۳۸ متر مربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های استان است.

بخشی‌پور گفت: همچنین احداث سوله تجاری مربوط به موقوفه بنگاه آبلوله بیرجند به متراژ هزار و ۸۰۰ متر مربع ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای این پروژه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به بخشی از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در استان افزود: ۲ ساختمان تجاری و کارگاهی (سوله) به متراژ سه هزار و ۹۰۰ متر مربع و ساختمان گلخانه به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در اراضی باغ شماره پنج موقوفه بنگاه خیریه آبلوله بیرجند از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: مجتمع بوم‌گردی و گردشگری کاروانسرای چاه گنبد مربوط به موقوفه حاج کرمعلی یزدی شهرستان طبس با مشارکت بخش خصوصی و مجتمع تفریحی و گردشگری شوکت آباد (فلامینگو) شهرستان بیرجند نیز با مشارکت بخش خصوصی به متراژ ۴۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه‌هاست.

وی با اشاره به ساختمان تجاری موقوفه علم شهرستان بیرجند به متراژ ۵۵۶ متر مربع اظهار کرد: اجرا و بهره‌برداری از سامانه آبیاری کم فشار در ۶۴ هکتار از اراضی موقوفه عبدالعلی خان شهرستان خوسف و بهره‌برداری از ۱۷ نیروگاه برق خورشیدی کوچک مقیاس در بقاع متبرکه و موقوفات استان نیز به بهره‌برداری رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا