دین، قرآن و اندیشهکتاب و ادبیات

کتاب «بدانید من فاطمه هستم» منتشر شد

/ کتاب «بدانید من فاطمه هستم» با بهره‌گیری از حدود ۱۳۰ منبع شیعه و سنی تلاش کرده تا مطالبی جامع از طول زندگانی حضرت صدیقه طاهره فاطمه (س) جمع‌آوری کند.

به گزارش ثبات‌نیوز، سرفصل‌های کتاب «بدانید من فاطمه هستم» عبارتند از گذری بر اسرار تولد حضرت زهرا (س)، شخصیت حضرت در کلام وحی،‌ ولایت حضرت، سیمای حضرت در روز قیامت، اسرار و آثار تسبیح حضرت، دلایل مخفی بودن مزار حضرت، سخنان حضرت و خطبه‌های ایشان، کرامات و معجزات حضرت، فدک،‌ شیعیان حضرت، دفاع حضرت فاطمه (س) از امامت و ولایت، حضرت و رسالت‌های اجتماعی، مناقب حضرت.

نام این کتاب برگرفته از سخنان حضرت زهرا (س) در مواجهه با بزرگان مهاجر و انصار است؛ جماعتی که سودای قدرت، آنان را از درک و تصدیق حقایق ناتوان و از جاده حق و صراط مستقیم منحرف کرده بود و حضرت خود را این‌گونه به آنان معرفی می‌کند: «ای مردم، بدانید که من فاطمه‌ام و پدرم، محمد (س) است. آغاز و انجام سخن من برحق است. آنچه می‌گویم ناروا نیست و آنچه انجام می‌دهم نیز بر ناروا تکیه ندارد».

کتاب بدانید من فاطمه هستم با استناد به حدود ۱۳۰ منبع شیعه و سنی تلاش می‌کند مطالبی جامع از زندگی حضرت صدیقه طاهره فاطمه (س) برای مخاطبان علاقه‌مند به آشنایی با یگانه سرور زنان دو عالم، جمع‌آوری و ارائه کند.

قسمتی از متن کتاب

شفاعت دوستان حضرت فاطمه (ع) از دیگران

عظمت و مقام حضورت فاطمه(ع) در روز قیامت چنان است که خداوند به خاطر ایشان به دوستان آن حضرت نیز مقام شفاعت می‌دهد. امام باقر(ع) به جابر فرمودند: جابر، به خدا سوگند! فاطمه(ع) با شفاعت خود در آن روز، شیعیان و دوستانش را از میان اهل محشر جدا می‌سازد؛ چنان‌که کبوتر، دانه خوب را از دانه بد جدا می‌کند.

عظمت و مقام حضرت فاطمه(ع) در روز قیامت چنان است که خداوند به 

خاطر فاطمه (ع)، به دوستان آن حضرت نیز، مقام شفاعت می‌دهد. هنگامی‌که شیعیان فاطمه(ع) همراه وی به در بهشت می‌رسند، خداوند در دلشان می‌افکند که به پشت سر بنگرید. وقتی چنین کنند، ندا می‌رسد: دوستان من، اکنون که شفاعت فاطمه (ع) را در حق شما پذیرفتم، نگران چه هستید؟

آنان عرضه می‌دارند: پروردگارا ما نیز دوست داریم در چنین روزی مقام و منزلت ما برای دیگران آشکار شود.

ندا رسید: دوستانم، بگردید و بنگرید و هرکه به‌ خاطر دوستی فاطمه (ع) شما را دوست داشت و نیز هرکه به خاطر محبت فاطمه (ع) به شما غذا، لباس یا آب داده یا غیبتی را از شما دور گردانیده، همراه خود وارد بهشت کنید.» (صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵)

کتاب بدانید من فاطمه هستم تالیف و تدوین واحد پژوهش موسسه فرهنگی موعود عصر(ع) در قطع رقعی، در ۳۶۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه در تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد.

منبع
خبرگزاری ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا