اجتماعیسیاسی

درگذشت زوج ساوه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص

نماینده ساوه در مجلس در واکنش به خبر فوت یک زوج جوان ساوه‌ای که برای درمان فرزند خود به تهران مراجعه کرده بودند گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی کمبود و نبود پزشک متخصص در ساوه باشد.

به گزارش ثبات‌نیوز، حجت الاسلام محمد سبزی در واکنش به خبر فوت یک زوج جوان ساوه‌ای که برای درمان فرزند خود به تهران مراجعه کرده بودند، گفت: ساوه دارای یک دانشکده مستقل پزشکی برای تربیت دانشجویان پزشکی است ولی متاسفانه در این استان خیلی کم‌کاری شده است. 

وی افزود: علی‌رغم اینکه صنایع در این استان سودآوری زیادی دارد و نیمی از صنایع استان در ساوه و زرندیه قرار دارد، نباید این استان تا این حد از نظر زیرساخت‌ها و امکانات درمانی با محدودیت مواجه باشد و مردم در زمینه دسترسی به پزشک به ویژه پزشک متخصص تا این حد دارای مشکل باشند.

سبزی گفت: با وجود کمبودها در حوزه پزشکی اما در طی 4 سال به لحاظ زیرساختی 49 پروژه درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، اورژانس و خانه بهداشت در سطح استان شروع شده و تعدادی از آنها هم به نتیجه رسیده است اما بحث کمبود پزشک متخصص در سطح استان همچنان بسیار جدی است.  

این نماینده مجلس گفت: بحث کمبود پزشک متخصص متاسفانه در کل کشور وجود دارد  زیرا در سالیان گذشته به میزان مورد نیاز پزشک جذب نشده است. 

منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا